0

Košík

Hledat Menu
Edukační programy pro speciální základní školy

Edukační programy pro speciální základní školy

Nabídka celkem 13 edukačních programů pro žáky speciálních základních škol je rozdělena do dvou balíčků s ústředními záměry – rozvoj emoční inteligence, podpora kreativity a reflexe ročních milníků. Dílčí programy ve svých skladbách obsahují aktivity, které komplexně rozvíjejí komunikační schopnosti, estetické vnímání, tvořivost a empatii a v každé složce zohledňují specifické potřeby školní skupiny a jednotlivců.

Stavy mysli7 programů

První balíček podporuje rozvoj vizuálního vnímání a emoční inteligence školáků. Klíčovou motivací tohoto konceptu, vycházejícího ze stálé expozice GASK, je skutečnost, že rozvoj emoční inteligence je cestou k umění mezilidských vztahů ve všech oblastech života.

Létající zahrada

Co všechno si představíme, když se řekne zahrada? Kolik barev a tvarů v ní objevíme? Čeká nás v zahradě nějaké tajemství? Malíř Aleš Lamr namaloval obraz Létající zahrada jako vzpomínku na svoji zahradu dětství, kde zažil mnoho dobrodružství. Program s výtvarnou aktivitou představí dětem svět nekonečné představivosti, barev a tvarů.

#barvy #tvary #fantazie

Jazz jde GASKem

Co je to hudba? Vyjadřuje něco? Jak na nás působí? Umělec Zdeněk Kirchner dokázal ztvárnit jemné i energické jazzové pasáže v malbě Jazz. Program s hudebními, pohybovými a výtvarnými aktivitami ukáže dětem, jak blízko k sobě hudba a výtvarné umění mají a jak na sebe mohou působit.

#hudba #pohyb

Anděl pro Vitíka

Co všechno se může stát materiálem k výtvarné tvorbě? Co je to přátelství a kdo je pro nás anděl? Tiše stojící socha Anděl pro Vitíka od sochařky Věry Janouškové je poctou jejímu dobrému příteli. Věra Janoušková dávala odpadkům ze smetiště novou tvář a šanci na druhý život. Děti se inspirují umělkyní a vytvoří pomocí netradičních materiálů svého anděla.

#přátelství #recyklace

Paní Charita

Všímáme si lidí kolem nás? Dokážeme poznat, zda se radují, nebo trápí? Co je to charita? A co je to duše? Pavel Brázda byl umělec, který zkoumal lidskou duši a tvořil pestrobarevné lidské portréty. Při zkoumání jeho obrazu Paní Charita budeme pátrat po obyčejných situacích, poznávat velké i malé zkušenosti, odhadovat vztahy mezi lidmi a povídat si o barvách.

#barvy #plochy #linie #lidé #dobročinnost #portrét

Všední gesto

Dokážeme se domluvit beze slov? Bez psaní? Bez telefonu? Čím bychom mohli běžné prostředky k dorozumívání nahradit? Umělkyně Adriena Šimotová ve své tvorbě zpodobňuje člověka a využívá k tomu svérázné techniky. V programu děti zkoumají všední gesta a momenty a experimentují s dorozumíváním i beze slov.

#lidské tělo #pocity

Padá listí

Jak si představujete ideální místo v přírodě? Je tím místem louka, les nebo park? Antonín Slavíček maloval všechna přírodní zákoutí v různých ročních dobách a náladách. Do jeho podzimního Veltruského parku vstoupí děti povídáním, kreslením a lepením a objeví kouzlo vlastní představivosti.

#krajina #představivost

Tvarohraní

Kdo jsou lidé, které Josef Čapek ve svých obrazech zachytil? Proč je maloval? Proč postavy vypadají jako skládanky z geometrických tvarů? Program k obrazu Kolovrátkář zavede děti do světa geometrických tvarů a světa lidí, kteří mají v životě méně štěstí než ostatní.

#geometrie #lidská postava #lidé kolem nás

Rok v galerii6 programů

Druhý balíček je sestaven z programů tematizujících roční období, svátky a rituály nebo legendy. Proměny roku lze sledovat i ve výtvarném umění a prostřednictvím nevšedního úhlu pohledu jednotlivých umělců nacházet nové souvislosti a obohacovat vlastní roční rytmus.

Sláva ti, sláva, vévodo náš

Kdo byl svatý Václav a proč je patronem naší země? Proč slavíme jeho svátek na konci září? Děti se seznámí s legendou o svatém Václavovi i s jeho uměleckými zobrazeními. Pro výtvarnou aktivitu se inspirují tvorbou Svatopluka Klimeše, který pro svůj obraz svatého Václava využil netradiční výtvarný prostředek – oheň.

#významné osobnosti #mýty a legendy #historie naší země

Sněží, sněží

Co je to sníh? Kde se bere a kam mizí? Jakou atmosféru s sebou přináší? A jak vlastně vypadá sněhová vločka? V rámci programu si děti vyzkouší malování ledem a inspirovány obrazy Dalibora Smutného Sníh a Sněhová vločka vytvoří vlastní sněžnou grafiku.

#zima #sníh #koloběh vody

Ježíšku, panáčku

Jaký se vypravuje příběh o Ježíšově narození? Kdo patří do Svaté rodiny? A kdo je to Madona? Na Madoně Jana Koblasy, České Madoně Rudolfa Březy a Svaté rodině od Giulia Romana děti uvidí, jak různě mohou umělci zobrazovat Ježíška a jeho rodinu. Děti si vytvoří vlastní betlém a samy si vánoční scénu sehrají.

#Vánoce #rodina

Jaro už je tu!

Co se v přírodě děje na jaře? Jak jaro vypadá a jaké má barvy? K jakým aktivitám a hrám vybízí? K jaru odnepaměti patří cvrnkání kuliček. V rámci programu je děti využijí nejen ke hře, ale i k malbě. Inspirovány obrazem Jaro od Antonína Kroči tak zachytí energii a radost probouzející se jarní přírody.

#jaro #barvy #život

Lásky čas

Když se řekne láska… Co je to láska? Jaký je symbol lásky? Jaké podoby lásky můžeme zažívat? Jaký by byl život bez lásky? Malířka Michaela Maupicová namalovala obraz Srdce, který nám ukáže, že láska je mozaika z mnoha dílků. Děti skládáním a tiskáním zhmotní vlastní představu nejsilnějšího životního tématu.

#láska #srdce #vztah části k celku #jednobarevnost

Veliká noc

Co se stalo o Veliké noci? A co jí předcházelo? Co je to křížová cesta a kdo a proč ji podstoupil? Prostřednictvím obrazu Zmrtvýchvstání od Karla Černého děti poznají příběh Velikonoc. Seznámí se s velikonočními zvyky, kouzly a zázraky, které se prý o Velikonocích dějí.

#Velikonoce #tradice a zvyky